loading...
مجله اینترنتی پاتوق ایرانیان
آخرین ارسال های انجمن
ali بازدید : 146 1392/10/19 نظرات (1)

بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

امروزه مراکز خرید فقط مکان هایی برای خرید کردن نیستند. بلکه ورژن هایی جدید و مدرنی از پارک هستند که مردم در آنها گردش می کنند و پرسه می زنند و خوش می گذرانند. هر چیزی که نیاز داشته باشید در مراکز خرید پیدا می کنید.

به همین دلیل است که کمپانی ها وقت و انرژی زیادی روی ساخت و توسعه ساختمان های بزرگی برای مراکز خرید مدرن می گذارند. بعضی از این مراکز آنقدر بزرگ هستند که یک روز کامل وقت لازم است تا کل آنها را بگردید. بزرگترین مراکز خرید دنیا تا به این لحظه مراکز زیر هستند که در میان آنها مراکز خرید ایرانی هم دیده می شوند:

۱۰٫ سان وی پیرامید (Sunway Pyramid) در سوبانگ جایا، مالزی، مساحت: ۳۹۶ هزار متر مربع

231384 8692 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

اگر زمانی به مالزی سفر کردید و به سوبانگ جایا رفتید، مرکز خرید سان وی پیرامید در منطقه بندر سان وی را از دست ندهید. نمای ظاهری این مرکز شبیه هرم است و شیر عظیم الجثه ای در ورودی آن ایستاده است. این مرکز خرید در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و در سال ۲۰۰۷ دوباره توسعه یافت. بیش از ۸۰۰ فروشگاه و خدمات مختلف در آن یافت می شود. کل این ساختمان طراحی مصری دارد و مجسمه های فرعون و خطوط شبه هیروگلیف در همه جای آن دیده می شود.


۹٫ جواهر مال (Cehavir Mall)، استانبول، ترکیه، مساحت: ۴۲۰ هزار متر مربع

231383 291 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

نام کامل این مرکز خرید “مرکز خرید و سرگرمی جواهر استانبول” است و با عناوین “شیشلی کولتور” و “تیجارت مرکزی” هم شناخته می شود. جواهر مال در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۵ ساخته شد و یکی از بزرگترین مراکز خرید قاره اروپاست. جواهر مال در محله شیشلی استانبول است و ۳۴۳ فروشگاه، ۴۸ رستوران، ۱۲ سینما، یک صحنه نمایش، یک سالن بولینگ و حتی یک رولر کوستر دارد. این فروشگاه ها در شش طبقه پخش شده اند و برندهای بین المللی و رستوران های زنجیره ای فست فود هم در این مرکز خرید شعبه دارند.


۸٫ مید ولی مگامال (Mid Valley Megamall)، کوالالامپور، مالزی، مساحت: ۴۲۰ هزار متر مربع

231382 543 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

مید ولی مگامال اواخر سال ۱۹۹۹ ساخته شد و ۴۳۰ فروشگاه و خدمات گوناگون دارد. گذشته از مرکز خرید، یک مرکز اجتماعات، هتلی ۶۴۶ اتاقه به نام سیتیتل میدولی، بولوارد هتل و یک برج اداری ۱۱ طبقه اختصاصی دارد.


۷٫ سنترال ورلد (Central World)، بانکوک، تایلند، مساحت: ۴۲۹۵۰۰ متر مربع

231381 445 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

سنترال ورلد در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد، ولی مدت کوتاهی در مه ۲۰۱۰ بخاطر اعتراضات ضددولتی و آتش سوزی در آن، تعطیل شد. این مرکز ۴۹۵ فروشگاه دارد. همچنین یک هتل ۵ ستاره، مرکز اجتماعات، برج اداری و ساختمان پارکینگ دارد. قبل از تغییر نام به سنترال ورلد پلازا در سال ۲۰۰۲ و سنترال ورلد در سال ۲۰۰۵، نام آن مرکز تجارت جهانی بود.


۶٫ پرشین گالف کامپلکس (Persian Gulf Complex)، شیراز، ایران، مساحت ۴۵۰ هزار متر مربع

231380 751 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

مجتمع خلیج فارس که با نام مجتمع فارس هم شناخته می شود، با ۲۵۰۰ فروشگاه بزرگترین مرکز خرید دنیا از لحاظ تعداد فروشگاه است. این مرکز خرید در سپتامبر ۲۰۱۱ با هایپرمارکت کارفور به عنوان فروشگاه اصلی افتتاح شد. قرار است یک هتل، استخرهای شنا، زمین تنیس، مرکز اجتماعات، شهربازی، سالن بولینگ، تالار بیلیارد و شش سینما هم در آن ساخته شود. مجتمع فارس در شهر شیراز قرار دارد که پایتخت فرهنگی ایران محسوب می شود.


۵٫ وان اوتاما (۱ Utama)، سلانگور، مالزی، مساحت: ۴۶۵ هزار متر مربع

231379 771 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

این مرکز خرید در سال ۱۹۹۵ بازگشایی شد و در سال ۲۰۰۳ ساختمان دیگری به آن اضافه شد. این دو ساختمان جمعاً بیش از ۷۰۰ فروشگاه دارند. همچنین ۴ فروشگاه بزرگ به نام های AEON، Isetan، Parkson و Tangs در آن وجود دارند. چند سوپرمارکت به نام های AEON و Cold Storage هم در آن یافت می شوند. سینمادوستان می توانند در دو سینمای این مرکز که GSC و TGV نام دارند، فیلم های روز دنیا را تماشا کنند.


۴٫ اصفهان سیتی سنتر (Isfahan City Center)، اصفهان، ایران، مساحت: ۴۷۰ هزار متر مربع

231378 378 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

این پروژه بزرگ در چهار فاز در ایران ساخته شد. این مرکز خرید در نوامبر ۲۰۱۲ افتتاح شد و بیش از ۷۵۰ فروشگاه، یک هایپرمارکت، مغازه ها، غرفه ها، رستوران ها و آژانس های هواپیمایی دارد. همچنین یک هتل ۷ ستاره، ۷ سالن سینما، یک مرکز مالی، یک مرکز تجاری و یک مرکز تفریحی دارد. این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه است.


۳٫ اس امی سیتی نورث (SM City North EDSA)، شهر کیزون، فیلیپین، مساحت: ۴۸۲۸۷۸ متر مربع

231377 880 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

اس ام سیتی نورث بزرگترین مرکز خرید در جنوب شرق آسیا است که در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد، ولی تابحال چندین بار توسعه و گسترش روی آن انجام شده است. این مرکز بیش از ۱۱۰۰ فروشگاه و ۴۰۰ غذاخوری دارد. همچنین یک منطقه آپارتمانی مسکونی دارد. در کل این مرکز به ۸ بخش تقسیم می شود که نام این بخش ها عبارتست از: سیتی سنتر، اینتریور زون، انکس، بلاک، ویرهاوس کلاب، اسکای گاردن، نورث لینک و گرس رزیدنسز.


۲٫ گلدن ریزورسز مال (Golden Resources Mall)، پکن، چین، مساحت: ۵۵۷۴۱۹ متر مربع

231376 854 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

گلدن ریزورسز مال با نام جین یوان هم معروف است. البته به آن بازار بزرگ چین هم می گویند. پیدا کردن محل آن کمی دشوار است که با افتتاح ایستگاه قطار جدیدی در نزدیکی آن، این مشکل تاحدودی حل می شود. این مرکز در جاده فورث رینگ در پکن واقع شده است. بیشتر فروشگاه های آن کارت اعتباری خارجی نمی پذیرند. با این حال برندهای معتبری همچون رالف لورن و شنل و کمپانی های فست فودی همچون پاپا جانز پیتزا در این مرکز شعبه دارند. تحلیلگران می گویند که علیرغم عواید پایین از این شعبه ها، هنوز هم این فروشگاه نوعی تبلیغات محسوب می شود.


۱٫ نیو ساوث چاینا مال (New South China Mall)، دونگوان، چین، مساحت: ۶۵۹۶۱۲ متر مربع

231375 630 بزرگترین مراکز خرید در دنیا !

این مرکز خرید در شهر دونگوان چین قرار دارد و جای کافی برای ۲۳۵۰ فروشگاه دارد. کل این مرکز به ۷ بخش تقسیم می شود که هر کدام مدلی برای یک ناحیه خاص هستند که نام های آنها عبارتند از: امستردام، کالیفرنیا، کارائیب، مصر، پاریس، ونیز و رم. حتی مدل هایی از نقاط گردشگری معروف این مکان ها مانند تاق پیروزی پاریس و برج ناقوس سنت مارک ونیز در آن دیده می شود. طرح کلی آن خوب است ولی با برنامه ریزی تجاری عمومی هماهنگ نیست. نیو ساوث چاینا مال برای عموم مردم غیرقابل دسترسی است. در نتیجه، گذشته از چند رستوران زنجیره ای فست فود در نزدیکی ورودی، بقیه این مرکز خرید خالی است. بیش از ۹۹ درصد فضای قابل اجاره آن خالی مانده است.

 

منبع:http://www.bartarinha.ir

باز نشر : مجله فان سي

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط hamed در تاریخ 1392/10/27 و 11:50 دقیقه ارسال شده است

سلام . وبلاگ خیلی خوبی دارید .
میدونید که میتونید از وبلاگتون کسب درآمد کنید؟
من تازه یه سایت کسب درآمد از پاپ آپ راه انداختم .
خیلی خوشحال میشم که بتونم برای کسب درآمد ، بهتون کمک کنم .
منتظرتونم .


کد امنیتی رفرش
درباره ما
پاتوق ایرانیان از سال 1391 شروع به کار کرده است و تلاش میکند تا بهترين ها بروز ترین و مفیدترین مطالب را در اختیار کاربران و بازديد کنندگان عزیز قرار دهد امیدوارم لحضاتی شاد و خوبی را در این سایت تجربه کنید. مدیر سایت:ali *سایت تفریحی پاتوق ایرانیان سایتی برای تمام ایرانیان*
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تازه های دنیای مد


    مدل تاج عروس 2014

    (کلیک کنید)


    ****


    جدیدترین مدل ترین مانتو بهار 93


    (کلیک کنید)


    مدل مانتو اریکا 2014

        مدل مانتو اریکا
       ( کلیک کنید)

    ****

    مدل جدید کت ودامن مجلسی

    (کلیک کنید)

    *****

    ست کیف و کفش 93

    (کلیک کنید)

    *****

    مدل بافت 2014

    (کلیک کنید)

    ******

    مدل کفش اسپرت نوروز 93

    (کلیک کنید)

    ******


    مدل کفش زنانه 93

    (کلیک کنید)

    مطالب(گوناگون)

    فرزادفرزین در کنار دختران شیرازی

    (کلیک کنید)


    ***

    آمار سایت
  • کل مطالب : 588
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 333
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 138
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 653
  • بازدید ماه : 2,864
  • بازدید سال : 33,219
  • بازدید کلی : 808,085
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات

    پشتیبانی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    امکانات ویژه سایت